Wij zijn de hele dag met WordPress bezig en vaak komen we dan ook zaken tegen die voor iedereen interessant zijn. En die delen we hier. Met regelmaat!
Een website moet niet alleen goed ogen aan de voorkant — ook de achterkant telt. Het WordPress-dashboard (de back-end) is waar jij of je team dagelijks mee werkt om content te beheren, pagina’s aan te passen en je site actueel te houden.
Page builders als Elementor, WPBakery en Divi hebben de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Ze bieden eindeloze visuele mogelijkheden, beloven “drag & drop”-gemak en lijken ideaal voor wie snel een WordPress-website in elkaar wil zetten zonder technische kennis.
Je website ziet er prima uit. De homepage is netjes, de navigatie werkt, de teksten zijn leesbaar en de kleuren kloppen. Toch presteert de site niet zoals je zou willen: hij is traag, lastig te beheren of lastig vindbaar in Google.
Nog meer blogberichten
Het is een van de belangrijkste onderdelen van een website: het contactformulier. Veel bezoekers vinden het ofwel niet prettig om de telefoon te pakken, ofwel vinden het makkelijker om een formulier op de website in te vullen. Alleen dan moet het ze niet te moeilijk worden gemaakt anders haken ze af en weet je nog niets van je potentiële klant.
Als UX designer gebruik je veel tools om van onderzoek tot ontwerp tot prototype te komen. Er zijn vele tools voor UI/UX design beschikbaar. Welke programma kan jij het beste kiezen? Wij zoomen hier in op Sketch en Adobe XD. Twee veel gebruikte ontwerptools.
In de eerste secondes beslissen website bezoekers al of jouw website interessant is of niet. Het belangrijkste aspect in die secondes is het webdesign. Sluit de look & feel van jouw website aan op de verwachting van de bezoeker? Hoe zorg je ervoor dat jouw website in 2020 eruit springt?
Wat zijn de SEO trends in 2020? Wat kan je verwachten en moet je beslist in de online strategie verwerken? Wij hebben de nieuwste ontwikkelingen op een rijtje gezet zodat jij in 2020 voorbereid bent en bovenaan in Google komt te staan.
Veel bedrijven hebben wel een Google Mijn Bedrijf (GMB) account van de organisatie. Het is een mooie plek om algemene informatie over jouw bedrijf te plaatsen. Maar wist je dat je door dit slim te gebruiken beter vindbaar wordt in Google? Voornamelijk voor local SEO.
Graag stellen wij je voor aan Bert. BERT, is de nieuwste update van Google en is de afkorting van Bidirectional Encoder Representations from Transformers. Gaat deze update jouw online posities raken? En hoe zorg jij ervoor dat je goed blijft scoren in deze nieuwe update?