Website optimalisatie

Optimaliseren: meer dan SEO

Inmiddels is SEO optimalisatie een algemeen bekend begrip en zullen de meeste mensen bij het horen van optimalisatie dan ook denken aan SEO-optimalisatie.

SEO is zeker onderdeel van het optimaliseren van een website, maar er is meer. Veel hangt samen met het optimaliseren voor een betere vindbaarheid, maar worden vaak niet meegenomen in de zoekmachine optimalisatie.

We nemen we mee in wat optimalisatie voor jullie website kan betekenen. We kijken naar de laadsnelheid van de website en naar een optimalisering van hetgeen bezoekers (moeten) doen op jullie website.

Klaar voor de vervolgstap online stap?

Behaalde resultaten

meer bezoekers

 

Groei in bezoekersaantal naar
de productpagina

hogere positie Google

 

Binnen 2 maanden van niet vindbaar naar de eerste pagina in Google

meer zoekwoorden

 

Meer bezoekers richting het contactformulier

Snelle website: een must voor online succes

Iedereen weet het: een website die langzaam laadt zorgt voor irritatie. En teveel irritatie zorgt voor een slechte user experience.

De eerste kennismaking met jullie bedrijf of merk kan dan direct voor een mindere indruk zorgen. En wellicht erger. Het kan betekenen dat de bezoeker zijn of haar geduld verliest en definitief afhaakt.

Inmiddels weten veel van onze klanten dat een snelle website een must is voor online succes. Door middel van deze Website Performance Optimalisation (WPO) zorg je voor een snellere website. Los hiervan is dit ook één van de criteria voor Google natuurlijk.

laadsnelheid mobiel is belangrijk
Door gebruik te maken van de data van je website is het makkelijker sturen op resultaat.

Optimaliseren van oude naar nieuwe website

Hoe optimaliseer je van jullie oude naar een nieuwe website?

In elk geval niet, door alleen een nieuw design. Natuurlijk, een mooi design helpt bij de uitstraling van jullie bedrijf, maar alleen daarmee red je het niet.

Wat doen wij in zo’n geval? We verzamelen data van de oude website, meestal via Google Analytics. Uit die data halen we belangrijke kennis. Hoeveel bezoekers haken af bij de homepagina bijvoorbeeld. Welk percentage van de bezoekers klikt door naar de contactpagina. Dit is namelijk een indicatie van interesse. Hoeveel keer wordt er via het contactformulier of downloads contact gezocht. Welke pagina’s worden kort bekeken, waarna wordt afgehaakt.

Al deze zaken en pagina’s nemen we door voordat we beginnen aan een nieuwe website en gebruiken de kennis hiervan bij het ontwikkelen van een nieuwe website.

Een voorbeeld: de website van A. de Jong stond pas twee jaar toen wij werden gevraagd om er eens naar te kijken. Wat was het geval? 80% van de organische bezoekers haakte af bij de homepagina. Nadat wij de oude homepagina analyseerden, ontwierpen we een nieuwe homepagina. Het resultaat: het aantal afhakers halveerde!

nazorg website, de prestaties meten

Waarom Red Melon voor optimalisatie?

Betere resultaten door gebruik van data

Gebruik makend van nieuwste technieken voor snelheid

Voordeel door kennis uit voorgaande projecten

Een nieuwe website, en dan?

Veel bedrijven zijn het online zetten van een nieuwe website als een soort van finish na een eindsprint. Fout! Hier begint het pas.

Hier begint het meten van de nieuwe situatie. Afhankelijk van het aantal bezoekers is er na een paar maanden voldoende data verzameld om al iets over de prestaties van de nieuwe website te kunnen zeggen.

Welke pagina’s presteren minder dan verwacht bijvoorbeeld. Dit is in de data te zien door te kijken naar de hoeveelheid afhakers. Deze pagina’s analyseren we samen met de klant en maken aanpassingen op basis van input en kennis. We kunnen kiezen voor een andere indeling, meer tekst, andere foto’s, meer buttons, etc.

Bug Fixes voor veilige website

Voorbeeld van een resultaat

Na het online gaan van de website van Golfbaan Tespelduyn begonnen we met meten. Na een paas maanden hadden we voldoende data om ook iets over de veranderingen m.b.t. de /jaarkaart pagina te kunnen zeggen. Die pagina viel ons op omdat hij het niet echt lekker deed. Samen met de klant bespraken we de door te voeren veranderingen.

En de cijfers waren echt super! De veranderingen zijn op 31 mei live gezet. Hier de klinkende resultaten:

  • De bouncerate is gezakt met 84%
  • 151% meer organische bezoekers
  • Het aantal pagina’s dat hier bezocht is, is met 100% toegenomen
  • De sessies duurden gemiddeld 71% langer
webdesign niet uniek in Wordpress

Een pakket aan optimalisatie maatregelen

Het online landschap verandert snel. Niet alleen Google bepaalt nieuwe regels, ook concurrenten maken online veranderingen. Hoe ga je hiermee om? Door een pakket aan optimalisatie maatregelen. Voor een aantal klanten werken we maandelijks – en dus continu – aan de optimalisatie van hun website, waardoor deze websites op zichzelf al geld verdienen. Meer weten over onze optimalisatie mogelijkheden of meer resultaten zien? Neem contact met ons op.

Sparren over de optimalisatie mogelijkheden

Kom eens praten