A de Jong

meertalige wordpress site

Het Probleem

De website van A. de Jong was pas twee jaar oud op het moment dat Red Melon al werd ingeschakeld. Het grootste probleem: meer dan 80% van alle bezoekers haakte af na het zien van de homepagina. Veel bezoekers, maar geen conversie.

De boodschap kon niet worden overgebracht en het lukte daardoor niet om nieuwe potentiële nieuwe klanten te overtuigen van de kracht van dit familiebedrijf uit Schiedam. Bovendien was de navigatie op dat moment een doolhof. Het bijhouden van de oude website in het Typo 3 CMS moest ook makkelijker, en dus was de keuze voor WordPress snel gemaakt.

Het Doel

Het doel van de nieuwe website was om bezoekers makkelijker en sneller door de website te laten navigeren. Een ander belangrijk doel was om de twee takken ‘installatietechniek’ en ‘Industrial burner systems’ op een overzichtelijke manier te scheiden.

Plan aan aanpak

Door middel van een aantal gesprekken wilden we erachter komen welk plan van aanpak het beste zou werken.

Op basis hiervan maakten we het wireframe voor de homepage. Een wireframe is het geraamte van de website, zonder foto’s, kleuren, lettertypes en andere grafische elementen. Op deze manier is het beter mogelijk om je op de kern te focussen, zonder dat je wordt afgeleid door foto’s en kleuren.

In een presentatie lichtten we onze keuzes en afwegingen toe: een foto die meteen vertelde met wat voor soort bedrijf de bezoekers te maken hadden en een uitgedachte betere navigatie. We vertelden waarom dit het beste aansloot bij het bedrijf, bij de twee takken, bij wat ze doen, bij wat ze wilden uitstralen en bij mogelijke toekomstdoelen. Kortom, een analyse van het bedrijf die ons tot de website heeft laten komen, tevens gekoppeld aan mogelijk andere doelen zoals CRM en SEO.

Op basis hiervan is de keuze op Red Melon gevallen.

Opdrachtgever

A. de Jong

Het Resultaat

Twee maanden na de complete restyling werd opnieuw gemeten. Veel zaken waren verbeterd. Bezoekers blijven langer op de website, bezoeken meer pagina’s en het meest indrukwekkend: een halvering van de bounce-rate van 80 naar 40%.

Alle bijzonderheden van deze website op een rij:

Volledig responsive

Meertalig

Gemarkeerde zoektermen

Referentiemodule

werken bij A de Jong

Gekozen oplossingen

De website is qua gebruikersgemak sterk verbeterd ten opzichte van de vorige website. Dit merkt A. de Jong aan een toename in reacties en aanvragen via de website.

De volgende oplossingen ondersteunen de gebruikerservaring van de bezoekers:

  • Gemarkeerde zoektermen
  • Referentiemodule om het gedane werk te presenteren
  • Testimonials om vertrouwen te wekken
  • Speciale ‘werken bij’ pagina voor open sollicitaties en stages
  • Google Captcha voor extra formulier beveiliging
  • Op elke pagina de mogelijkheid om contact op te nemen in de pagina

De klant aan het woord:

"De samenwerking met Red Melon verliep erg goed. Ze stonden paraat als er hulp nodig was en vertaalde onze wensen en eisen in een mooi design."

meer weten?

Bekijk meer industrie voorbeelden