Hoeveel mag een website kosten?


Bij Red Melon berekenen we onze tarieven voor websiteprojecten op basis van een aantal factoren. Het eerste en belangrijkste aan een zakelijke website is dat deze een rendement voor je bedrijf moet genereren. Je website is in wezen een 24/7 advertentie voor je bedrijf, een verkoopmedewerker die nooit ziek is en het maakt niet uit in welke sector of niche je werkt, het kan en moet nieuwe klanten genereren. Als je je website puur als een kostenpost bekijkt, dan zal deze altijd duur zijn.

Als je het echter als een investering ziet, met een plan om nieuwe business die het genereert te tracken, te identificeren en te verbeteren, dan kun je ervoor kiezen om meer te investeren om dit rendement te behalen.

Welke factoren spelen een rol in onze kosten.

Als je ons om een voorstel vraagt voor het bouwen van een nieuwe of het verbeteren van een bestaande WordPress website, dan houden we rekening met de volgende zaken.

  • Hoe lang ben je al gevestigd? Ben je een startup?
  • Wat is de staat van de huidige website als hieraan moet worden doorontwikkeld.
  • Moet er een nieuw design komen of kunnen (sommige) elementen blijven?
  • De grootte van de website (aantal pagina’s, maar belangrijker aantal layouts)
  • De functionele eisen (denk aan eCommerce, meertaligheid)
  • Zijn er koppelingen die met andere software gemaakt moet worden (API’s)
  • Welke (extra) wensen/eisen zijn er vanuit de briefing (maken van funnels, meedenken over structuur?
  • Moet alles in fase 1, of kunnen we het opsplitsen in meerdere fases, waardoor de kosten kunnen worden verdeeld.

 

Wat rekenen wij voor een WordPress website?

Wij werken voor onze klanten op één duidelijke manier. We komen met een voorstel met hierin een duidelijke scope, tegen een vastgesteld bedrag. Wanneer je ons om een voorstel vraagt, vragen we je om onze met zoveel mogelijk informatie te komen en hebben hierbij doorgaans ook nog wat vragen en ideeën.

We zijn geen klein bureau, dus we hebben een scala aan medewerkers met verschillende ervaringsniveaus en vaardigheden die aan verschillende projecten werken. Dit betekent dat we kunnen werken aan kleine projecten, zoals een website van 10 pagina’s voor een start-up tot grotere projecten van meer dan 500 pagina’s voor gevestigde bedrijven.

Deze en andere factoren zijn van invloed op het te investeren bedrag van je website.

Hoe beter de briefing, hoe beter het voorstel

We worden vaak gevraagd om een richtprijs af te geven. Dit moeten we meestal doen met heel weinig informatie, waarbij veel losse eindjes niet beantwoord zijn en waarvan heel veel nog niet duidelijk is. Op basis hiervan een schatting maken is best te doen, alleen niet echt nauwkeurig, met hierbij een safety-marge vanuit ons van 20%-30%.

Hoe beter de website briefing hoe beter ons voorstel. Bedenk goed welke gewenste navigatie (menustructuur) je wenst. Welke functionaliteiten een must-have zijn en welke eventueel later nog mogen/moeten. Als er een API-koppeling met andere software moet komen. Is er dan al bekend met welke software  en zo ja, is hier documentatie beschikbaar van. Zijn er vergelijkbare website die wellicht ter verduidelijking kunnen dienen. Verder is alle informatie welkom. Meer weten? Neem contact met ons op.