HVR Group

wordpress website

Inleiding

HVR is een bureau dat zich bij alle adviezen verplaatst in de buitenwereld. Ze bestaan uit een club brede adviseurs; ze analyseren problemen en vraagstukken, leveren tastbare oplossingen en blijven constructief kritisch sturen op resultaat. Daarbij werken ze graag intensief samen met de opdrachtgever en passen ze hun strategieën doorlopend aan; op waar ze staan in het implementatietraject, op nieuwe inzichten en/of op de veranderende omgeving.

Probleemstelling

De vorige website van HVR Group voldeed niet meer aan hun wensen. De site was uitgelopen tot en warboel van content waarin de gebruiker al snel zijn weg kwijt raakte. Daarnaast paste de uitstraling van de website niet meer bij de persoonlijkheid van de mederwerkers van HVR.

Opdrachtgever

HVR Group

Deze WordPress website heeft deze functionaliteiten

Zoekfunctie

Vacature Module

MailChimp implementatie

Essentie van mobiel

De website van HVR wordt heel veel op mobiel bekeken. Het percentage mobiele gebruikers is met 42% hoog te noemen. Het gebruik van desktop zit hier met 50% nog maar net boven. We zorgen ervoor dat we deze gegevens, waar mogelijk, voor de aanvang van het project inzichtelijk hebben.

Bij het design en de ontwikkeling van de website is er dan ook met heel veel aandacht gekeken naar hoe de website op mobiel presteert. Mobiele gebruikers moeten makkelijk door de website heen kunnen gaan en qua lettertypegrootte is hierbij ook rekening gehouden.

Gebruiksgemak bij het invoeren

Hoe vaak horen we niet dat een bedrijf een nieuwe website wil omdat het bijhouden van teksten en foto’s gewoonweg te lastig is, of zelfs helemaal niet meer lukt.

Vandaar dat wij extra rekening houden met de communicatiemedewerkers van het bedrijf. Ook in dit geval zorgden we voor een logische opbouw, waar de aparte secties Blog, Projecten en Diensten makkelijk te vinden zijn en goed van elkaar te onderscheiden.

Duidelijke resultaten

Een half jaar na de oplevering van de website hebben we de gegevens van de vorige website met de nieuwe vergeleken en daar zitten wel meer dan een paar opvallende uitkomsten bij. We delen er drie:

  1. De bounce-rate van de homepagina zakte van 57% naar 44%. Dat betekent dat de eerste pagina van de nieuwe website meer uitnodigt dan de vorige. We hebben nieuwe bezoekers dus weten te overtuigen om verder te kijken op de website.
  2. Maar liefst een toename van 52% als het gaat om bezoekers die contact zoeken met HVR. Daar hoeven we verder niet veel aan toe te voegen, hier gaat het om.
  3. Een toename van 96% van sessies die langer duurde dan 3 minuten. De relevante content wordt met de nieuwe website beter gevonden.

Ook een website die beter scoort?

Bekijk meer WordPress cases