Website online vindbaar maken
In de sector Bouw & Onderhoud is er ontzettend veel concurrentie, vooral op lokaal niveau. Je bent vaak niet de enige in de omgeving. Hoe zorg je er dan voor dat je toch gekozen wordt?
Onze klant* had al een website laten maken, maar werden online niet gevonden. De zomerperiode was is aantocht. Zij zouden graag die maanden gevuld zien met opdrachten. Het probleem, de telefoon ging niet over.
Aan ons de taak om hiermee aan de slag te gaan. Online vindbaar worden op de in de regio waar zij werkzaam zijn.
*Wegens privacy houden wij de website van onze klant anoniem.
Website online vindbaar maken
Local SEO gericht op Den Haag
Rekening houden met seizoenen
De website hoeft niet op ieder zoekwoord vindbaar te zijn. Je wilt vooral zo snel mogelijk resultaat bereiken met zoveel mogelijk effect. Het is noodzakelijk om een focus te leggen op hetgeen dat de meeste prioriteit heeft.
In dit geval lag de focus nadrukkelijk op local seo. Zij wilde plaatselijk gevonden worden, niet over het hele land.
Om de relevante zoekwoorden te achterhalen word er een grondig zoekwoord onderzoek gehouden. Hierbij letten wij op:
● Belangrijkste thema’s van de organisatie.
● Waarop en hoe vaak zoekt de doelgroep?
● Welke zoekwoorden koppelt Google hieraan?
● Waarop wordt concurrentie gevonden?
Zodra we inzichtelijk hadden wat het zoekgedrag van de doelgroep in desbetreffende regio was, konden we starten met optimaliseren.
Het is van belang dat de website geoptimaliseerd wordt zodat deze in lijn ligt met de SEO-strategie. Zoekwoorden moeten worden gebruikt op de juiste pagina’s, titels worden aangepast enz. Al deze veranderingen resulteerde erin dat de vindbaarheid van de website snel begon te groeien. Zie de grafiek hieronder.
De Bouw & Onderhoud sector heeft veel te maken met seizoenen. In de winterperiode liggen sommige werkzaamheden stik. Ook dit trekken we door in de SEO-strategie.
Door de goede online resultaten kwam de gehele zomerperiode volgeboekt te zitten. De focus werd daarom verlegd naar de winterperiode vol krijgen. Het zoekgedrag van de zomer was niet langer relevant voor de winter, dus was een nieuw marktonderzoek noodzakelijk. Dit gaf ons inzicht in de kansen voor de winterperiode. Deze switch in strategie begon in augustus. Zie hieronder wat er gebeurde met de vindbaarheid van de website rondom de “winter” woorden (donker groene lijn).