SEO case, bouw en onderhoud

SEO optimalisatie

bouw & onderhoudsbedrijf

Resultaten

In 6 maanden tijd  is de online vindbaarheid met 83% gestegen. Na 1,5 maand steeg het eerste zoekwoord van helemaal niet vindbaar naar de top 10 in Google (eerste pagina). Door afbeelding optimalisatie is de website ook via Google afbeeldingen vindbaar. De website wordt dankzij local SEO gevonden in de steden waar zij werkzaam zijn.

 

google

Online vindbaar worden

In de sector Bouw & Onderhoud is er ontzettend veel concurrentie, vooral op lokaal niveau. Je bent vaak niet de enige in de omgeving. Hoe zorg je er dan voor dat je toch gekozen wordt?

Onze klant* had al een website laten maken, maar werden online niet gevonden. De zomerperiode was is aantocht. Zij zouden graag die maanden gevuld zien met opdrachten. Het probleem, de telefoon ging niet over.

Aan ons de taak om hiermee aan de slag te gaan. Online vindbaar worden op de in de regio waar zij werkzaam zijn.

 

*Wegens privacy houden wij de website van onze klant anoniem.

Website optimalisatie

 

Website online vindbaar maken

wat is local pack

 

Local SEO gericht op Den Haag

seizoensgebonden

 

Rekening houden met seizoenen

Local SEO, plaatselijke vindbaarheid

De website hoeft niet op ieder zoekwoord vindbaar te zijn. Je wilt vooral zo snel mogelijk resultaat bereiken met zoveel mogelijk effect. Het is noodzakelijk om een focus te leggen op hetgeen dat de meeste prioriteit heeft.

In dit lag de focus nadrukkelijk op local seo. Zij wilde plaatselijk gevonden worden, niet over het hele land.

Hoe doe je dit?

Om de relevante zoekwoorden te achterhalen word er een grondig zoekwoord onderzoek gehouden. Hierbij letten wij op:

● Belangrijkste thema’s van de organisatie.

● Waarop en hoe vaak zoekt de doelgroep?

● Welke zoekwoorden koppelt Google hieraan?

● Waarop wordt concurrentie gevonden?

Website naar een hoger plan trekken

Zodra we inzichtelijk hadden wat het zoekgedrag van de doelgroep in desbetreffende regio was, konden we starten met optimaliseren.

Het is van belang dat de website geoptimaliseerd wordt zodat deze in lijn ligt met de SEO-strategie. Zoekwoorden moeten worden gebruikt op de juiste pagina’s, titels worden aangepast enz. Al deze veranderingen resulteerde erin dat de vindbaarheid van de website snel begon te groeien. Zie de grafiek hieronder.

seo resultaat

Inspelen op de verschillende seizoenen

De Bouw & Onderhoud sector heeft veel te maken met seizoenen. In de winterperiode liggen sommige werkzaamheden stik. Ook dit trekken we door in de SEO-strategie.

Door de goede online resultaten kwam de gehele zomerperiode volgeboekt te zitten. De focus werd daarom verlegd naar de winterperiode vol krijgen. Het zoekgedrag van de zomer was niet langer relevant voor de winter, dus was een nieuw marktonderzoek noodzakelijk. Dit gaf ons inzicht in de kansen voor de winterperiode.  Deze switch in strategie begon in augustus. Zie hieronder wat er gebeurde met de vindbaarheid van de website rondom de “winter” woorden (donker groene lijn).

Nog weer leren over SEO?

Wij geven je graag advies hoe jouw online vindbaarheid verbeterd kan worden.

Vraag onze SEO specialist