Flexpower Europe

wordpress woocommerce webshop

Inleiding

De oude WordPress WooCommerce webshop van Flexpower Europe stond alweer een paar jaar online. Het design en de uitstraling weken teveel af van de Amerikaanse moedermaatschappij.

Dit was meteen een mooie gelegenheid om de achterkant aan te passen. De afgelopen jaren waren er vooral technische aanpassingen gedaan, waardoor het nodig was om de webshop opnieuw op te bouwen, zodat de continuïteit en stabiliteit gewaarborgd konden blijven.

Opdrachtgever

Flexpower Europe

Functionaliteiten binnen deze WordPress webshop:

FAQ

Reviews

Instagram Feed

Webshop+

Deze nieuwe website van Flexpower Europe is meer dan alleen een plek om tubes te kunnen bestellen.

Uiteraard is het belangrijk dat het bestelproces zowel qua gebruikservaring als qua techniek helemaal klopt, maar er meer bij deze webshop.

Dit product en dus ook de website vraagt om meer dan alleen een bestelbutton. De informatie rondom het product is van essentieel belang en heeft daarom een prominente plaats gekregen op deze website.

De productinformatie, de FAQ en het gedeelte waarbij je als lezer wordt verteld hoe het product werkt, zijn makkelijk toegankelijk. Dit geldt ook voor de testimonials, om eventuele twijfels weg te nemen of de goede gevoel te ondersteunen.

Bij Red Melon voeren we niet alleen uit, we denken ook mee en dragen idee├źn aan die tot een betere conversie leiden, als we bij een ander project daarmee positieve resultaten hebben behaald.

Goed zichtbaar op alle schermen

De gebruikers van de Flexpower website bezoeken deze niet uitsluitend via de desktop.

Vandaar dat we ook rekening hebben gehouden met de schaalbaarheid naar mobiel en iPad, waarbij het bij deze laatste weer van belang is dat deze zowel staand als liggend gebruikt zal worden.

Het resultaat

En wat heeft de nieuwe website tot de eerste meting opgeleverd?

  • Een afname van de bounce-rate. Van 53% bounce-rate naar 47% bounce-rate. Er haken gemiddeld 10% minder mensen af bij het bezoeken van de nieuwe website.
  • Een toename van 67,8% als het gaat om de gemiddelde tijd die bezoekers op de website doorbrengen.
  • Een toename van 13% in het aantal bezochte pagina’s op de website. De nieuwe website weet bezoekers dus beter langer vast te houden.

Ook op zoek naar een beter presterende website?

Bekijk hier meer sportgerelateerde cases