Vacu Vin

wordpress website

Inleiding

De oude website van Vacu Vin was flink verouderd. Bovendien waren er binnen bij de marketing/communicatie-afdeling van Vacu Vin inmiddels totaal andere idee├źn over de invulling van een website. De wensen van Vacu Vin en de oplossingen van Red Melon waren een match en dus gingen we aan de slag.

Probleemstelling

Vooral op het gebied van gebruiksvriendelijkheid als op het technische vlak lagen er wat uitdagingen. Op de nieuwe website moest plaats worden gemaakt voor een academy, een blog, verschillende categorie├źn en een friends-gedeelte. Hoe krijg je alles overzichtelijk neergezet, zodat het gebruiksgemak er niet onder lijdt. Onze UX-specialist heeft in het oplossen van deze uitdagingen een grote rol gespeeld.

Opdrachtgever

Vacu Vin

Functionaliteiten binnen deze WordPress website:

Productcatalogus

Integratie 5(!) Blogs

Instagram Feed

Productcatalogus

Uiteraard zijn voor Vacu Vin de producten het belangrijkste. Vandaar dat deze snel vindbaar moeten zijn, makkelijk navigeerbaar en uiteraard soepel getoond moeten kunnen worden op elke mobiele telefoon.

Compleet met zoekfunctie en, qua gebruiksgemak, alles per categorie, zodat je de bezoeker niet eindeloos hoeft te laten scrolllen.

Quick Filter

Voor een stuk gebruiksvriendelijkheid werd gekozen voor een Quick Filter.

Op deze manier kunnen bezoekers snel de informatie ophalen die ze zoeken. Ofwel een bezoeker kiest ervoor om direct naar een aparte sectie te gaan, of er wordt een zoekwoord ingetoest.

Het vervolg

Voor Red Melon was het een goed teken dat we enkele maanden na het opleveren van de nieuwe Vacu Vin website een nieuw project kregen van de International Innovation Company (IIC), het moederbedrijf van Vacu Vin.

IIC schakelde wederom ons bureau in om de ontwikkeling van hun andere merk Tomorrow’s Kitchen te doen.

weten hoe wij jou kunnen helpen?