Hubspot integreren met WordPress

Geplaatst op: dinsdag 16 januari 2018

Je hoort er de laatste tijd wellicht wat meer over. HubSpot. Maar, wat is HubSpot? HubSpot is een alles-in-één software voor inbound marketing, waarmee je bijvoorbeeld je WordPress-website kunt optimaliseren van kwaliteitsverkeer, leadconversies, klantcommunicatie en verkoop. Het is een full-service inbound marketing softwareplatform gericht op het behalen van succes van bedrijven via de website.

Eigenaren van websites kunnen Hubspot gebruiken om het genereren van traffic te verbeteren, voor lead capture, zogenaamde geautomatiseerde ‘nurturing’ en sales conversie. HubSpot heeft eigen Content Management Systeem, maar veel marketeers realiseren zich niet dat bij HubSpot ook een WordPress-integratie mogelijk. Dit alles met een specialie HubSpot plugin voor WordPress.

Met de HubSpot voor WordPress kunnen HubSpot-klanten en WordPress-gebruikers blogs en websites integreren met de inbound marketing- en verkoopsoftware van HubSpot.

Als je gebruik maakt van de analytische gegevens van je WordPress-website via HubSpot, kun je makkelijker marketingbeslissingen nemen die op data zijn gebaseerd. Met HubSpot zelf kun je dan actie ondernemen. Ook via WordPress. Met de plugin kun je websiteverkeer en bezoekersinteracties synchroniseren tussen WordPress en HubSpot.

Conversie Mogelijkheden

Met HubSpot kun je call-to-actions en formulieren maken om leads op je WordPress-website en blog te verzamelen. Je kunt de call-to-actions zelfs smart maken. Alle bezoekersgegevens worden bewaard in HubSpot, zodat je echt zicht krijgt over je ROI.

HubSpot/WordPress Integratie

Wij bij Red Melon maken gebruik van de HubSpot/WordPress integratie en zien daarbij goede resultaten als het gaat om de connectie tussen onze WordPress website en de inbound marketing software van HubSpot.

HubSpot koppelen met WordPress is prima te doen. Hoe? Als je een account hebt of aanmaakt bij HubSpot, krijg je een tracking code, die je kunt invoegen bij je WordPress site en de HubSpot plugin installeren. Meer over die plugin en de download zelf vind je hier.

Na de integratie

Wat we sowieso aanraden is om een call-to-action van HubSpot op elke pagina van je WordPress website te plaatsen. Met deze plugin ben je in staat om makkelijk in HubSpot te zien welke calls-to-actions de meeste kliks en leads genereren.

Als je gebruik maakt van een formulier in WordPress, vervang dat dan door een formulier van HubSpot, hoewel HubSpot ook in staat is om WordPress formulieren te herkennen. Op deze manier kun je meer inzicht krijgen wat je bezoekers doen op je website.

Meer vragen over HubSpot en WordPress? Mail of of bel 070-3316654.