5 Redenen voor een WooCommerce webshop


Laatste bewerkt op: donderdag 14 maart 2019

We zien een duidelijke trend: klanten met een Magento webshop die willen overstappen naar een WordPress webshop. Waarom zouden ze dat willen doen?

Meestal komt dit door de ervaring binnen het bedrijf met een of meerdere WordPress websites en het gemak daarvan. Binnen WordPress gaan dingen makkelijker dan in Magento en de irritatie dat het met Magento zo lastig is en dat medewerkers er niet uit komen neemt dusdanig toe, dat het besluit wordt genomen om te switchen.

Wat we ook vaker zien is dat er al een WordPress corporate website online staat en dat het bedrijf ervoor kiest om er e-commerce aan toe te voegen. Wat is dan een logischere keuze dan WooCommerce. Of dat de website en webshop beide sterk verouderd zijn en gebouwd in een custom CMS. De gezamenlijke keuze voor WordPress is dan ook snel gemaakt.

We zetten hier de 5 redenen voor een WordPress WooCommerce webshop op een rij:

1. Een webwinkel kan niet zonder content marketing

Schrijf veel over je producten en bezoekers zullen je site weten te vinden. Vervang schrijf door blog en je weet meteen waarom je WordPress WooCommerce in moet zetten voor je e-commerce.

2. WooCommerce is nummer 1

Bovenstaand is geen marketing slogan, maar pure waarheid. 30% van alle webshops draait op WooCommerce. Is dit een voordeel? Jazeker! Als je een andere dienst wil integreren (iDeal, Paypal, Carerix, Exact), dan zijn je al duizenden mensen voorgegaan met hetzelfde probleem en integratie hiervan. Alle moeilijkheden zijn al eens de revue gepasseerd en/of opgelost.

3. Vlekkeloos aanmelden voor nieuwsbrief

De integratie van een WordPress webshop met nieuwsbrief software Mailchimp gaat vlekkeloos. E-mail marketing is zo belangrijk voor e-commerce en dan helpt het wel als er bij de checkout van het winkelmandje meteen gevraagd wordt of je de nieuwsbrief wil ontvangen. Klikken je bezoekers op ‘ja’, dan komt hun mailadres meteen in de database van Mailchimp en kun je moeiteloos met je mailmarketing beginnen.

4. E-Commerce data in Google Analytics

De integratie van WooCommerce met Google Analytics is goed geregeld. Je kunt niet alleen zien dat er bezoekers komen via je Facebook campagne, maar je kunt ook meteen zien of ze wat gekocht hebben. En daar gaat het uiteindelijk om.

5. Goed schaalbaar

Het fijne van WooCommerce is dat er niet alleen plugins zijn voor WordPress, maar ook voor WooCommerce. Bovendien is het een fabeltje dat een webwinkel met deze webshop-plugin maar een paar honderd producten zou kunnen bevatten. De reden waarom sommige ecommerce websites met WooCommerce traag worden, is niet de hoeveelheid producten, maar een mindere hosting. Echt waar! We kennen voorbeelden van Nederlandse webshops met 10.000 producten en een goede hosting, die prima draaien.

Meer weten? Mail ons!