Peerdeman Schilderwerken

Online marketing, SEO

Peerdeman Schilderwerken is een schildersbedrijf gevestigd in Den Haag. Zij hadden zelf een website laten maken, maar werden online niet gevonden. De zomerperiode was is aantocht. Zij zouden graag die maanden gevuld zien met opdrachten. Het probleem, de telefoon ging niet over.

Aan ons de taak om hiermee aan de slag te gaan. Online vindbaar worden op de zoekwoorden waarop de doelgroep zoekt.

Opdrachtgever

Peerdeman Schilderwerken

Doelstellingen

Website online vindbaar maken

Local SEO gericht op Den Haag

Rekening houden met schilders seizoenen

Wordpress maatwerk

Plan van aanpak

De website hoeft op elk zoekwoord online vindbaar te zijn. Je wilt vooral zo snel mogelijk resultaat bereiken met zoveel mogelijk effect. Het is noodzakelijk om een focus te leggen op hetgeen dat de meeste prioriteit heeft.

In het geval van Peerdeman Schilderwerken lag de focus nadrukkelijk op Den Haag (local SEO). Landelijk SEO heeft geen zin aangezien zij in Den Haag werkzaamheden uitvoeren.

Hoe doe je dit?

Om de relevante zoekwoorden te achterhalen word er een grondig zoekwoord onderzoek gehouden. Hierbij letten wij op:

●    Belangrijkste thema’s van de organisatie.

●    Waarop en hoe vaak zoekt de doelgroep?

●    Welke zoekwoorden koppelt Google hieraan?

●    Waarop wordt concurrentie gevonden?

online gevonden worden door zoekmachine optimalisatie voor Google
responsive webdesign

Website optimaliseren

Voor Peerdeman Schilderwerken waren zoekwoorden als “schildersbedrijf Den Haag” belangrijk. Dit zoekwoord omvat precies de organisatie. Hier heb je de meeste kans mee dat de zoeker ook echt opzoek is naar hun.

Het is van belang dat de website geoptimaliseerd wordt zodat deze in lijn ligt met de SEO-strategie. Zoekwoorden moeten worden gebruikt op de juiste pagina’s, titels worden aangepast enz. Al deze veranderingen resulteerde erin dat de vindbaarheid van de website snel begon te groeien. Zie de grafiek hieronder.

Strategie up-to-date houden

In de loop van het proces bleek de zomerperiode volgeboekt te zijn. De winterperiode was de volgende uitdaging. In het schildersvak is dit een heel ander onderdeel. Dit vraagt ook op een andere aanpak. Wij zijn op zoek gegaan naar de relevante zoekwoorden rondom “winterschilder”. Hierdoor kon de focus verlegd worden om zo snel mogelijk de wintermaanden vol te maken. Deze switch in strategie begon in augustus. Zie hieronder wat er gebeurt met de vindbaarheid van de website rondom de “winter” woorden (donker groene lijn).

De resultaten

De vindbaarheid begon bij de eerste aanpassing al in beweging gekomen. In een half jaar hebben we de volgende resultaten weten te bereiken.

●    In 6 maanden tijd  is de online vindbaarheid met 83% gestegen.

●    Na 1,5 maand stond het eerste zoekwoord,eerst helemaal niet vindbaar in Google, in de top 10 (eerste pagina).

●    Door afbeelding optimalisatie is de website ook via Google afbeeldingen vindbaar.

Ook beter gevonden worden?